Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku mając na względzie ograniczenie ryzyka zakażenia koronawirusem informuje, że:

1. od dnia 13.03.2020 r. decyzją Starosty Puckiego zawiesza się posiedzenia Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Pucku do odwołania.

2. Urząd od dnia 16.03.2020 r. będzie nieczynny dla interesantów, natomiast nie przerywa się pracy. Kontakt z urzędnikami jest możliwy przede wszystkim elektronicznie lub telefonicznie. Działa poczta elektroniczna oraz będzie odbierana poczta tradycyjna. Zachęcamy do załatwiania spraw przez profil zaufany. Osoby, które go nie mają, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć każdą sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami. Skargi i interwencje można zgłaszać na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Wstrzymane zostają wszystkie wizyty specjalistów: psychologów, prawników i pedagogów. W nagłych sytuacjach kryzysowych prosimy o kontakt telefoniczny pod nr 58 673 41 93.


Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku w związku z profilaktyką związaną z Koronawirusem COVID-19, uprzejmie prosi w miarę możliwości o załatwianie spraw drogą telefoniczną lub listownie. Ograniczenie kontaktu zminimalizuje zagrożenie zakażeniem Koronawirusem.

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku w związku z profilaktyką związaną z Koronawirusem COVID-19, uprzejmie prosi w miarę możliwości o załatwianie spraw drogą telefoniczną lub listownie. Ograniczenie kontaktu zminimalizuje zagrożenie zakażeniem Koronawirusem.

 

Projekt „System Aktywizacji społeczno-zawodowej w powiecie puckim - Aktywator - etap II” RPPM.06.02.01-22-0001/19

 

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi Priorytetowej 6 Integracja, Działanie 6.2 Usługi społeczne, Poddziałanie 6.2.1 Rozwój usług społecznych– mechanizm ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Projekt realizowany jest w Partnerstwie.

 

Lider Projektu:

Powiat Pucki- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku
84-100 Puck ul. Kolejowa 7c

 

Partnerzy Projektu:

Lokalna Grupa Działania Małe Morze w Pucku
84-100 Puck, ul. Przebendowskiego 12

 

Cel projektu:
Celem projektu jest zwiększenie liczby trwałych miejsc świadczenia usług społecznych na terenie powiatu puckiego. Jego osiągnięcie gwarantuje realizacja następujących zadań:


1. Usługi opiekuńcze i asystenckie dla osób niesamodzielnych i niepełnosprawnych.

2. Usługi zwiększające mobilność i autonomię osób niesamodzielnych i niepełnosprawnych.

3. Podniesienie kwalifikacji i kompetencji.

4. Usługi wspierające osoby usamodzielniane.

5. Wsparcie dodatkowe

 

Grupa docelowa:

Odbiorcami wsparcia w projekcie, zamieszkującymi powiat pucki jest:

- 10 osób opuszczających pieczę zastępczą ( możliwość skorzystania z mieszkania treningowego),

- 36 osób niesamodzielnych (18osób) oraz ich opiekunowie (18 osób),

- 14 osób/ rodzin z niskimi kompetencjami społecznymi lub rodzicielskimi.

 

Formy pomocy:

- teleopieka dla osób niesamodzielnych,

- wsparcie asystenta osoby niepełnosprawnej,

- wolontariat,

- likwidacja barier architektonicznych dla osób niesamodzielnych i niepełnosprawnych,

- warsztaty grupowe tj. szkoła rodziców, warsztaty terapeutycznie, poradnictwo prawne, obywatelskie, indywidualne, animacja środowiskowa,

- wsparcie asystenta wspomagającego opiekunów osób niesamodzielnych,

- szkolenia/ kursy/ warsztaty dla opiekunów osób niesamodzielnych oraz dla osób usamodzielnianych,

- mieszkanie treningowe pod opieką asystenta osób usamodzielnianych,

- zajęcia usprawniające/ rehabilitacyjne jako wsparcie dodatkowe,

- zwrot kosztów dojazdu dla uczestników.

 

Ulotka 2

 

Ulotka 3

 

Ulotka 4