W związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi trybu wydawania kart parkingowych, Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Pucku informuje, iż z dniem 29 września 2023 roku przestały obowiązywać przepisy zawarte w Rozporządzeniu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 10 czerwca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru oraz trybu wydawania i zwrotu kart parkingowych. Rozporządzenie to pozwalało między innymi na złożenie wniosku o kartę z wyłączeniem obowiązku osobistego stawiennictwa wnioskodawcy.

W dniu 29 września 2023 minęło 90 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, wywołanego wirusem SARS-CoV-2, określone jako termin obowiązywania powyższego rozporządzenia. Od tego dnia zasady składania wniosków są z powrotem regulowane przez Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie wzoru oraz trybu wydawania i zwrotu kart parkingowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1611).

Zgodnie z § 2 ust. 3 tej ustawy: Osoba niepełnosprawna składa wniosek osobiście, z wyjątkiem:
1) osoby, która nie ukończyła 18. roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów;
2) osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składa jeden z rodziców;
3) osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd.