DYREKTOR
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
kierownik Zespołu rodzinnej pieczy zastępczej w wymiarze 1 etat- umowa na czas zastępstwa
Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku
84-100 Puck, ul. Kolejowa 7C
Warunki pracy na stanowisku:
Praca w trybie jednozmianowym, przeciętnie 8- godzinnym
Wymagania niezbędne:
- Posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA);
- Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
- Osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- Osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, praca socjalna, zarządzanie;
- Posiada 3 letni staż w pomocy społecznej;
- Znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o wspieraniu i systemie pieczy zastępczej i aktów wykonawczych do ustawy;
- ustawy o pomocy społecznej;
- ustawy o samorządzie powiatowym;
- kodeksu postępowania administracyjnego;
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej;
- Doświadczenie w kierowaniu zespołami pracowniczymi;
- Umiejętność sprawnej organizacji pracy a także umiejętność pracy w zespole;
- Odpowiedzialność, terminowość, rzetelność, samodzielność, odporność na stres, dyspozycyjność, kreatywność;
- Bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych ( WORD, EXECEL);
- Dokładność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków;
- Umiejętność pracy pod presją czasu.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku to między innymi:
- Kierowanie i nadzór nad pracami Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej,
- Zapewnienie sprawnego i prawidłowego funkcjonowania Zespołu,
- Ustalenie zadań dla poszczególnych stanowisk pracy i nadzór nad prawidłowym, terminowym i zgodnym z prawem ich wykonywaniem,
- Zapewnienie właściwego podziału pracy pomiędzy stanowiskami pracy, nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy oraz przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych,
- Nadzór nad planowaniem i realizacją pracy podległych pracowników w systemie zdalnym,
- Dokonywanie okresowych ocen pracowników zespołu i poszczególnych stanowisk pracy,
- Nadzorowanie i koordynowanie pracy koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej
w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej, - Przeprowadzenie kontroli wewnętrznej w Zespole,
- Udział w zespołach ds. okresowej oceny sytuacji dziecka potrzeb,
- Prowadzenie spraw dotyczących naboru i kwalifikacji kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej niezawodowej, zawodowej, prowadzących rodzinny dom dziecka oraz dyrektorów placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego,
- Organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej niezawodowej, zawodowej, prowadzonych rodzinny dom dziecka i dyrektorów placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego oraz spraw dotyczących ich kwalifikacji,
- Prowadzenie spraw dotyczących szkoleń dla kandydatów na rodziny zastępcze spokrewnione,
- Monitorowanie potrzeb rodzin zastępczych w zakresie wsparcia specjalistycznego w tym pedagogicznego,
- Organizowanie wsparcia specjalistycznego dla rodzin zastępczych i dzieci w nich przebywających,
- Organizacja i nadzór nad systemem informatycznym w zespole w tym bazy danych i programu POMOST,
- Opracowanie planu szkoleń dla pracowników Zespołu w celu podniesienia ich kwalifikacji i wnioskowanie do Dyrektora PCPR o udział w szkoleniach dla pracowników
- Inicjowanie działań skutkujących usprawnieniem lub konieczną zmianą pracy nadzorowanej komórki,
- Przygotowywanie dla Dyrektora sprawozdań i zestawień statystycznych z zakresu działań Zespołu,
- Opracowanie zbiorczego sprawozdania z pracy koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej oraz z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej,
- Występowanie do Dyrektora z wnioskiem i propozycjami wspierającymi pracę koordynatorów,
- Opracowywanie i realizowanie Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej,
- Współudział w tworzeniu Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych
- Współpraca ze środowiskiem lokalnym w szczególności z ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami pozarządowymi
- Podpisywanie lub parafowanie korespondencji wychodzącej, zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami,
- Przygotowywanie dla Dyrektora sprawozdań i zestawień statystycznych z zakresu działań na zajmowanym stanowisku,
- Współpraca z Zespołem ds. Świadczeń, Zespołem Interwencji Kryzysowej oraz Finansowo- Księgowym, Zespołem Organizacyjnym, Zespołem PON,
- Przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych zarządzeń i regulaminów obowiązujących w PCPR dotyczących zajmowanego stanowiska,
- Wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR lub bezpośredniego przełożonego, nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków,
- Nadzór nad powierzonym mieniem.
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny oraz życiorys (CV);
- Kwestionariusz osobowy kandydata wg wzoru;
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
- Kserokopie świadectw pracy dokumentujących staż pracy lub zaświadczenie w przypadku zatrudnienia;
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie, że kandydat cieszy się nieposzlakowaną opinią;
- Pisemna koncepcja pracy zespołu ds. rodzinnej pieczy zastępczej;
- Klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku.
Inne informacje:
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Centrum nie przekraczał 6%.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku: praca biurowa w siedzibie PCPR. Stanowisko pracy ma charakter pracy biurowej z obsługą komputera i urządzeń biurowych. Budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych wyposażony w windę. Ciągi komunikacyjne umożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Toaleta dla osób niepełnosprawnych jest dostępna w budynku na parterze. Praca związana z samodzielnym dojazdem i wejściem na teren budynku.
- W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenia na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata lub biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego.
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych Dz. U. Z 11 lipca 2019r. poz. 1282, jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Miejsce i termin składania dokumentów:
- Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci winni składać w zamkniętych
i zaadresowanych kopertach z dopiskiem ,,Nabór na stanowisko Kierownik Zespołu rodzinnej pieczy zastępczej’’ w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku, ul. Kolejowa 7C (wejście od windy) lub pocztą na wskazany adres PCPR w terminie do dnia 04 luty 2022r. do godz.14:00. - Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie lub nie kompletne nie będą rozpatrywane.
- W przypadku dostarczenia danych osobowych innych niż wymagane w ogłoszeniu oraz nie załączeniu oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie tych danych osobowych, będą one zniszczone.
- Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji. Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych nie będą informowane.
- Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej PCPR Puck oraz na tablicy ogłoszeń PCPR Puck.
- Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w kadrach PCPR w Pucku przez okres jednego miesiąca od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. W okresie tym, kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. PCPR Puck nie odsyła dokumentów kandydatom. Nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone. Dodatkowe informacje można uzyskać w zespole finansowo-administracyjnym pod numerem 58 673 41 93, wew. 23.
Puck, dnia 11 stycznia 2022r.
Magdalena Grabińska
Dyrektor PCPR w Pucku
Załączniki do pobrania:kwestionariusz_i_klauzula_rodo_kandydata_na_stanowisko.doc