Najnowsze informacje
Komunikat związany z sytuacją na Ukrainie
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności PCPR
- Odsłony: 1028
Aktualna sytuacja na granicy polsko-ukraińskiej daje możliwość uaktywnienia się różnego rodzaju grupom przestępczym dążącym do osiągnięcia szybkiego zysku poprzez wykorzystanie dramatycznego położenia osób uciekających przed agresją militarną i katastrofą humanitarną. Tło wojenne oraz przemieszczanie się dużych grup uchodźców wymaga szczególnego zwrócenia uwagi na problematykę przestępstw oraz przeciwdziałania postawom patologicznym czy niegodziwemu traktowaniu ludzi. W obliczu tych szczególnych zagrożeń należy skupić się przede wszystkim na grupie dzieci i kobiet mogących stosunkowo łatwo stać ofiarami przestępstwa handlu ludźmi. Więcej na stronie:https://www.gov.pl/web/handel-ludzmi/komunikat-zwiazany-z-sytuacja-na-ukrainie
Program „Zajęcia klubowe w WTZ”
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności PCPR
- Odsłony: 1172
Rehabilitacja społeczna i zawodowa w formie warsztatów terapii zajęciowej jest ważnym elementem systemu wsparcia osób, którym niepełnosprawność uniemożliwia lub poważnie utrudnia aktywne funkcjonowanie społeczne i zawodowe. Sieć placówek prowadzących warsztaty terapii zajęciowej (WTZ) na terenie kraju stwarza osobom niepełnosprawnym, niezdolnym do podjęcia zatrudnienia, możliwość pozyskiwania lub przywracania umiejętności niezbędnych do rozpoczęcia pracy. Wdrożenie i realizacja rządowego programu „Za życiem”, a także związane z nim zmiany w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz niektórych innych ustaw, rozszerzyły zakres wsparcia osób niepełnosprawnych w utrzymaniu samodzielności i niezależności w życiu społecznym i zawodowym poprzez prowadzenie zajęć klubowych przez podmioty prowadzące warsztaty terapii zajęciowej.
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych uruchomił program wsparcia osób niepełnosprawnych poprzez prowadzenie przez WTZ zajęć klubowych jako zorganizowanej formy rehabilitacji. W ramach programu WTZ zainteresowany prowadzeniem zajęć klubowych może ubiegać się o ich dofinansowanie. Program „Zajęcia klubowe w WTZ” jest rozwiązaniem, które sprzyja aktywnemu wspomaganiu uczestników warsztatów, którzy weszli na rynek pracy oraz osób niepełnosprawnych przed rozpoczęciem procesu rehabilitacji w warsztacie terapii zajęciowej.
Więcej informacji pod linkiem: https://www.pfron.org.pl/o-funduszu/programy-i-zadania-pfron/programy-i-zadania-real/program-zajecia-klubowe-w-wtz/
Nabór - koordynator rodzinnej pieczy zastępczej / pracownik socjalny
- Szczegóły
- Kategoria: Oferty pracy
- Odsłony: 3757
OGŁOSZENIE O NABORZE
DYREKTOR
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku ogłasza nabór na wolne stanowisko:
koordynator rodzinnej pieczy zastępczej / pracownik socjalny w wymiarze 1 etat- umowa na czas określony-zastępstwo
Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku
84-100 Puck, ul. Kolejowa 7C
Warunki pracy na stanowisku:
Praca w trybie jednozmianowym, przeciętnie 8- godzinnym
Wymagania niezbędne:
- Posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA);
- Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
- Osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- Osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Posiada wykształcenie wyższe o kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia, nauki o rodzinie, resocjalizacja, praca socjalna.
- Znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o wspieraniu i systemie pieczy zastępczej i aktów wykonawczych do ustawy;
- ustawy o pomocy społecznej;
- kodeksu postępowania administracyjnego;
Wymagania dodatkowe:
- Odpowiedzialność, terminowość, rzetelność, samodzielność, odporność na stres, dyspozycyjność, kreatywność;
- Bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych ( WORD, EXECEL);
- Dokładność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków;
- Umiejętność pracy pod presją czasu.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku to między innymi:
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o wspieraniu i systemie rodzinnej pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy kodeks rodzinny i opiekuńczy;
- Współpraca z organami samorządów terytorialnych, sądami powszechnymi, policją, placówkami i innymi jednostkami opiekuńczo-wychowawczymi w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci pozbawionych częściowo lub całkowicie władzy rodzicielskiej;
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny oraz życiorys (CV);
- Kwestionariusz osobowy kandydata wg wzoru;
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
- Kserokopie świadectw pracy dokumentujących staż pracy lub zaświadczenie w przypadku zatrudnienia;
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu
z pełni praw publicznych; - Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie, że kandydat cieszy się nieposzlakowaną opinią;
- Klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku.
Inne informacje:
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Centrum nie przekraczał 6%.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku: praca biurowa w siedzibie PCPR. Stanowisko pracy ma charakter pracy biurowej z obsługą komputera i urządzeń biurowych. Budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych wyposażony w windę. Ciągi komunikacyjne umożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Toaleta dla osób niepełnosprawnych jest dostępna w budynku na parterze. Praca związana z samodzielnym dojazdem i wejściem na teren budynku.
- W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenia na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata lub biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego.
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych Dz. U. z 2022r. poz. 530, jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Miejsce i termin składania dokumentów:
- Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci winni składać w zamkniętych
i zaadresowanych kopertach z dopiskiem ,,Nabór na stanowisko koordynator pieczy zastępczej’’ w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku, ul. Kolejowa 7C (wejście od windy) lub pocztą na wskazany adres PCPR w terminie do dnia 23 marca 2022r. do godz.15:30. - Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie lub nie kompletne nie będą rozpatrywane.
- W przypadku dostarczenia danych osobowych innych niż wymagane w ogłoszeniu oraz nie załączeniu oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie tych danych osobowych, będą one zniszczone.
- Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji. Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych nie będą informowane.
- Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej PCPR Puck oraz na tablicy ogłoszeń PCPR Puck.
- Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w kadrach PCPR w Pucku przez okres jednego miesiąca od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. W okresie tym, kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. PCPR Puck nie odsyła dokumentów kandydatom. Nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone. Dodatkowe informacje można uzyskać w zespole finansowo-administracyjnym pod numerem 58 673 41 93, wew. 23.
Puck, dnia 09 marca 2022r.
Magdalena Grabińska
Dyrektor PCPR w Pucku
Nabór - koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
- Szczegóły
- Kategoria: Oferty pracy
- Odsłony: 2905
OGŁOSZENIE O NABORZE
DYREKTOR
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku ogłasza nabór na wolne stanowisko:
koordynator rodzinnej pieczy zastępczej w wymiarze 1 etat- umowa na czas określony-zastępstwo
Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku
84-100 Puck, ul. Kolejowa 7C
Warunki pracy na stanowisku:
Praca w trybie jednozmianowym, przeciętnie 8- godzinnym
Wymagania niezbędne:
- Posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA);
- Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
- Osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- Osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Posiada wykształcenie wyższe o kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia, nauki o rodzinie, resocjalizacja.
- Znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o wspieraniu i systemie pieczy zastępczej i aktów wykonawczych do ustawy;
- ustawy o pomocy społecznej;
- kodeksu postępowania administracyjnego;
Wymagania dodatkowe:
- Odpowiedzialność, terminowość, rzetelność, samodzielność, odporność na stres, dyspozycyjność, kreatywność;
- Bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych ( WORD, EXECEL);
- Dokładność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków;
- Umiejętność pracy pod presją czasu.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku to między innymi:
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o wspieraniu i systemie rodzinnej pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy kodeks rodzinny i opiekuńczy;
- Współpraca z organami samorządów terytorialnych, sądami powszechnymi, policją, placówkami i innymi jednostkami opiekuńczo-wychowawczymi w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci pozbawionych częściowo lub całkowicie władzy rodzicielskiej;
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny oraz życiorys (CV);
- Kwestionariusz osobowy kandydata wg wzoru;
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
- Kserokopie świadectw pracy dokumentujących staż pracy lub zaświadczenie w przypadku zatrudnienia;
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu
z pełni praw publicznych; - Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie, że kandydat cieszy się nieposzlakowaną opinią;
- Klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku.
Inne informacje:
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Centrum nie przekraczał 6%.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku: praca biurowa w siedzibie PCPR. Stanowisko pracy ma charakter pracy biurowej z obsługą komputera i urządzeń biurowych. Budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych wyposażony w windę. Ciągi komunikacyjne umożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Toaleta dla osób niepełnosprawnych jest dostępna w budynku na parterze. Praca związana z samodzielnym dojazdem i wejściem na teren budynku.
- W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenia na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata lub biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego.
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych Dz. U. z 2022r. poz. 530, jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Miejsce i termin składania dokumentów:
- Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci winni składać w zamkniętych
i zaadresowanych kopertach z dopiskiem ,,Nabór na stanowisko koordynator pieczy zastępczej’’ w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku, ul. Kolejowa 7C (wejście od windy) lub pocztą na wskazany adres PCPR w terminie do dnia 23 marca 2022r. do godz.15:30. - Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie lub nie kompletne nie będą rozpatrywane.
- W przypadku dostarczenia danych osobowych innych niż wymagane w ogłoszeniu oraz nie załączeniu oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie tych danych osobowych, będą one zniszczone.
- Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji. Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych nie będą informowane.
- Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej PCPR Puck oraz na tablicy ogłoszeń PCPR Puck.
- Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pucku zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w kadrach PCPR w Pucku przez okres jednego miesiąca od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. W okresie tym, kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. PCPR Puck nie odsyła dokumentów kandydatom. Nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone. Dodatkowe informacje można uzyskać w zespole finansowo-administracyjnym pod numerem 58 673 41 93, wew. 23.
Puck, dnia 09 marca 2022r.
Magdalena Grabińska
Dyrektor PCPR w Pucku